Ale są na tym świecie sytuacje, kiedy nie wystarczy nie robić czegoś niesłusznego.
KTM SX250F SXF 250 4T 2013r (107 mth) doinwestowany!
KTM SX250F. Motocykl zakupiłem w lutym 2015 r od pierwszego właściciela na Słowacji z przebiegiem 84 mth. Był on w 100% sprawny a wg poprzedniego właściciela silnik nie był do tamtej pory otwierany. Niedługo po zakupie motocykl trafił na przegląd do rzeszowskiego serwisu motocyklowego MAR-MOT. Silnik trafił na stół i potwierdziły się słowa poprzedniego właściciela: wszystko było w wersji OEM KTM i to w bardzo dobrej kondycji. Mając na uwadze potencjalne zmęczenie materiałów podjąłem decyzje o wymianie:
- tłok Wossner
- korbowód Wossner
- łożyska wała korbowego OEM KTM
- łańcuch rozrządu OEM KTM
- komplet uszczelek Athena
- uszczelniacze zaworowe OEM KTM
Silnik został poskładany i wyregulowany. Do tego doszło: czyszczenie wtrysku, wymiana wszystkich filtrów i płynów, wymiana przednich klocków hamulcowych, wymiana kompletnego napędu. Silnik zalewany od tej pory był dedykowanym do takich silników olejem BelRay Thumper Racing 10w50 (zmiana co ~8 mth, zawsze z filtrem oleju). Filtr powietrza obsługiwany bardzo czesto, niemalże co wyjazd na tor.
Zaraz po tym motocykl trafił do serwisu zawieszeń BFG Racing, tam zawieszenie przeszło komplety serwis wraz z regulacją (pełny demontaż, czyszczenie w myjce, montaż na nowych uszczelniaczach i głowicy oraz oleju, regulacja).
Przy przebiegu 92 mth sprzęgło zaczęło ciągnąć wiec motocykl ponownie trafił do serisu MAR-MOT. Wymieniono sprzęgło na OEM KTM (tarcze, przekładki, sprężyny). Przy okazji kontrola luzów zaworowych po ułożeniu się silnika - nie wymagały korekty.
Od tamtej pory czas pozwolił dobić mi przebieg motocykla jedynie do 107 mth. W tym czasie ponownie był kontrolowany i ustawiany luz zaworowy. Jak już wspominałem olej i filtry obsługiwałem wg serwisówki, zresztą jak całość motocykla a pewnie i z dużo większą troską. Niedawno na motocykl trafiły nowe:
- listki
- klamki niełamki
- komplet slizgów i prowadnica łańcucha
- obicie kanapy
- komplet opon Dunlop Geomax
- siateczkowy filtr paliwa na wlewie baku.
Motocykl wyposażony jest w osłone silnika. Wraz z motocyklem sprzedaje: 3 całkiem zdrowe używane opony, 3 zapasowe filtry powietrza, ~3 litrów oleju silnikowego wspomnianego wcześniej., zaślepkę filtra powietrza na czas mycia motocykla, nowe klocki na tył. Oczywiście na wiekszość wspomnianych serwisów mam rachunki, wszystko można zweryfikować bezposrednio w MAR-MOT oraz BFG. Sciągniete z moto czesci leżą w pudle, są do wglądu oraz zabrania przez kupującego. Motocykl jest w naprawde w swietnej kondycji a opis jego stanu szczery i gotowy na każdą konfrontacje.
Link: olx.pl/oferta/CID5-IDgDAbR.html